5 ibadette NİYETLE yapılır. İbadetin özelliği bu..
NİYET EDERSEN ORUÇ TUTARSIN.
M e l e k l e r bunu d u y a r s a ZAIPTA(deftere) geçilir.
Yoksa içinden geçirdiğin bir şeyi ALLAH'dan gayrısı duymaz
bilmez, bilemez.
<> zaten bildiğim bilincinde olduğum bir eylem öncesi kendi kendime niyet etmek
O halde sen bunu meleklere DUYURMALISIN.
İBADET'in kendisi NİYETTİR. HACCA mı gidiyorsun, niyetlenmeden gidebilir misin?
Oruç tutuyorsun. Niyetlenmezsen istediğin anda bozarsın gibi bir şey olur. Oruç bozmak için mi tutulur! Niyet seni bağlayıcı, güdücü, yönlendirici bir MİSAK'tır.
Niyet>>>>>>>>>>VERİR
ALLAH RIZASI>>>>>>>>>>>>>>>>>>>ALIRSIN
Bu bir TAKAS trampadır Yani "NİYET ETTİM ALLAH RIZASI İÇİN ..." der ve bunu dile getirirsin. Niyet etmedim demek Allah rızası istemem demek gibi bir şey olur
İBRAHİM'in NİYET'lerini okuyabilirsin. İsmail ile Kabeyi yapması ve onu Tavafa NİYETLENMESİ gibi Niyet şartını getiren HANİF İBRAHİM'DİR
KURBAN KESMEYE niyet eden ilk kişidir o OĞLU dahi olsa. N İ Y E T ' e
başka bir gözle bakabilirsin. OĞLUNU KESMEYE BİLE NİYET ETMİŞTİR
<> niyetten anladığım eylem öncesi hazırlık ve bu sadece sözel birşey değil, ibrahim atamızın niyetlerini de böyle anlıyorum
Niyet farzını ihdas eden bizzatihi İbrahim'dir. Onu çok iyi incelersen, niyet ettiği herşeyin (ORUÇ DA ÖYLE, O NU DA BULAN VE KOYAN İBRAHİM'DİR.) Hem de oruca 30 GÜN BİRDEN VE ENBAŞTAN NİYET ETTİĞİNİ GÖRECEKSİN
Bunu nereden biliyoruz?
Şuradan: İBRAHİM'in orucu ile bizim orucumuz TIPATIP aynıdır.
İlla ki ramazan'da
illa ki ak iplik kara iplik şartıyla
illa ki bir şey yemeden içmeden
Ayın ilk halinin yeniden gelmesine kadar (30 gün kadar) oruç tutmuştur. Onun orucuyla bizim orucumuz arasında bir ufak fark vardır. Ama bunun yüzünden NİYETİMİZ değiştirilmiştir. En baştan 30 gün için niyet etmiyoruz artık. TEK tek her gün NİYET ediyoruz artık. Bunun nedenini biliyor musun?
Yani HİÇ DEĞİŞMEYEN DİN neden, bir minik nüansla değişti?
O nüans nedir .bilebilir misin?
<> cinsel birleşme izni
Evet. Bu yüzden, 30 GÜNE NİYET EDİLMİYOR.
İbrahim'in koyduğu kuralların sadece BİR TEKİNİ Rabbimiz değiştirdi:
ORUÇ ayı (Ramazan boyunca) insanlar oruç açıldıktan sonra cima (seksüel buluşma) edebilirler. Onun dışında hiçbir KURAL asla değişmedi
Allah'ın dopdostu İbrahim atamız, Hanif dini belirlerken "Bir ay nefsimi beslenme, savunma ve üreme içgüdülerinden arındıracağım" demiş
Beslenme>>>Riyazat (Oruç tutuyor ve bitkisel yiyorsunuz) (Yani vejeteryan)
Savunma>>>>Camide itikafa çekiliyorsunuz ve günlük hayatın oyalayıcılıklarından itikaf ediyorsunuz.
Üreme>>>Ramazan boyunca bir ay eşinize ve eşiniz de size cinsel randevu veremiyor
Bunlardan üçüncüsü (Benim çok iyi bildiğim bir olay üzerine) Tüm bir ay değil; oruç açıldıktan sonra yani iftar ile sahur arası yastık sohbeti yapılabiliyor. Bu bir mensuh ve nesuh değil. Çünkü: DAHA ÖNCE GELMİŞ bir ayet yok ortada, Sadece İbrahim Orucundan fark anlatılmış. Çünkü "Allah yerine YENİSİNİ g e t i r m e d e n hiçbir ayetini neshetmez. HANİ , HANGİ ayetleri GETİRMİŞ Kİ? Bana yerine konan, eskisini İPTAR ettiren BİR TEK AYET bile getiremezsiniz.
(İlla ki getirirseniz, komik duruma düşeriz: Eskiden taşlayıp öldürürlerdi, ama keçi ayeti yiyince, ayet eksilince taşlamak fiili KALKTI diyorlar! Y a l a n c ı l a r!)
Başka bir NİYET daha sana Kur'an'dan
İTİKÂF nedir?
İtikâf'a İLLA Kİ NİYETLE GİRİLİR
niyetsiz ASLA olmaz
İtikâfı ayetlerden bulabilirsin
Atamız İbrahim itikâf'a girmiştir
Hans Von AIBERG
No comments:
Post a Comment