20100203

ORUÇ / DUMAN

Bülbül çemenden gelir ; çay da rizeden gelir!
Ramazan içecekleri ikiye ayrılır çay ve de geleneksel hoşaf (yanında pirinç pilavı elbette) sahur menüsü... Çekirdeksiz üzüm kurusunun kompostosu... Bu değişmez bir lezzet! Sahur dopingidir. Ve o sizin ertesi günki orucunuzun "ŞEKERİ"dir. Çünkü oruç zorladıkça sekeriniz düşecektir. ÜZÜM ŞEKERİNE ne denir?
 
<> Glikoz (üzüm şekeri); Fruktoz (meyve şekeri)

Fruktoz! Bu KUR'AN'DA üzüm kelimesi içinde saklı bir şifadır. Glikoz fruktozun ÜZÜME ait olan özel biçimidir. AÇLIK ŞEKERİNİZİ baştan DİZGİNLEYEBİLİRSİNİZ!
 
<> Bir de sigara isteğini dizginleyebilsek.
O mümkün değil, benim de başım belada sigarayla...
<> Hiç yemek yemesem aramıyorum ama sigara diye kıvranıyorum :(
Ya ben! Benim ilk oruçlarım nasıldı biliyor musunuz? Sigara bastırınca iftara kadar uyuyordum (uyku mu uyuşmak mı onu bir türlü anlayamadım)
 
Şimdi bir ara girip bıraktığımız bir yasak bölgeye gireceğim:
to eat
to drink
to smoke!
Kur'an'da eating & drinking YASAK(oruç sırasında)
yani katı ve sıvı alımı yasak!
ama gaz alımı ???????????
Kokluyoruz, yemek pişerken içimize çekiyoruz
Yasak konu bu!
Kur7an7da hiçbir şey EKSİK bırakılmadığına göre...
??????
to smoke unutulmuş olabilir mi?

<> Ayette "Fecr'in ak ipliği kara ipliğinden tarafınızdan seçilinceye değin YEYİN ve İÇİN" deniyor.
Unutulmaz çünkü GAZ nesneler için beyni örten>>>Hamr deniyor.
ŞARAP değil bu, HAMR gaz bi şi...
<> beyni örtüyor, mideyi doldurmuyor
Eğer ben fetva yetkilisi olsaydım şöyle saçmalardım:
"hiç oruç tutmamaktansa; HAMR ile tutun"
Bunları gelecekteki MEJLİS çözecektir.
Ben sadece Kur'an sadıkı olarak "ÇIT"lattım ve çıtçıtı kapattım bir daha da açmayacağım! Meclis ise sigarayı yasaklıyor. Ama sigara içme bölgesinde (freeland/freiland ve frauland7larda) serbest bırakıyor. Ramazan orucu içinde de benim demin söylediğim fetvayı veriyor.
 
Ama bu Teyemmüm gibi TAHKİM edilmiş bir ayet veya joker değil! Çok muğlak olduğu için konuya nekire koyup kapatıyorum. Boy ABDESTSİZ gezmektense TEYEMMÜM almak bunun içtihadıdır. Fakat ben FETVA YETKİLİSİ değilim!
 
<> Muglak derken?
Muğlak=Esnek
Fakat eğer fetva yetkilisi olsaydım eğer gaz cinsinden birşeylere bağımlı olup da bundan vazgeçemeyenler var ise HİÇ ORUÇ TUTMAMAKTANSA ..... devamı yok!
 
Biliyorsunuz ki SARHOŞKEN namaza durulmaz! İçki namaza engel değildir ve bozmaz!
(Beni yanlış anlamayınız ltf. Kur7an ne diyorsa O doğduru) Noktayı koyuyorum. .
 
Allah'tan başka İLAH yoktur
kur'an7dan başka DOĞRU yoktur!
 
Oruca dadandım. Zaten bir öğün yediğimden orucun (sigara ve hüpps hariç) bana bir angaryası yok. Hayır bünyem alıştı, bırakamıyorum orucu... sorun yok çünkü çok az yemek yiyorum (Günde bir tek kez)
<> sigaradan da tasarruf oluyor, ciğerler teneffüs
Ben nefsimle kavgamı SİGARAYA karşı veriyorum, yemek aklıma gelmiyor (Geçen gün susuzluktan az daha bozacaktım)
Bu arada iki kez de içki içtim(İçim dışım birdir) Cin ve Tonik. Şimdi ARDNİYETLİ biri bunu okusa beni tefe kor çalardı. Bu herif sarhoş falan derlerdi. Bilselerdi ki bütün yıl sadece 6 kez içmişim (İkisi protokol nedeniyle) bunu söylemezlerdi; illa ki İÇTİĞİMİ yazarlardı.
 
Ezan okundu. Pardon okunmamış, kulağım herhalde çaysadığımdan gaipten sesler duydu. Acelem yok. Çay sigara ve yaklaşık bir saat sonra iyi bir yemek yetiyor. Sigara içerek en kötü örnek oluyorum ben, bırakmıyorum da... Ezan okunuyor tam şimdi. Sigara yok mu o lanet! Sadece onun için sabırsızım, yemeği aradığım yok.
 
Orucu bırakamıyorum, bunu abarttım galiba. Orucu tutmazsam eksik oluyorum, abarttım herhalde. Daha ne kadar oruç tutacağımı da bilmiyorum üstelik? Nerede duracağımı merak ediyorum, abarttım sanıyorum.
 
Otomatikman niyet edip tutuyorum bu abartmak değil de ne? Bence ibadetten başka bir şey daha var. Bedenim mi istiyor bunu? Niye tuttuğumu bilmiyorum, ramazan bünyemde devam ediyor. Böyle de açıksözlüyüm.
 
<> kaptanım ,3 yıl içtikten sonra epey savaştım bu sigara illetiyle 10 gündür bıraktım.bedenim tepki verdi hasta oldu dişlerim indi boğazım tutuldu ,burnum yra oldu. Ben de güldüm bedenime beni kandıramazsın ayrıldık dedim seninle bu işbitti diye, her yolu deniyor içmem için

Biliyorum, inanılmaz bir illettir. Belki de bu nedenle oruç içinde no drinking , no eating var ama no smoking yok (Benim değil Messiah'ın fikri) (Üstelik sigara kullanmıyorMUŞ)
 

Hans Von AIBERG

No comments:

Post a Comment