20100109

CENNET&CEHENNEM / MAKAMI MAHMUD

Allah'tan başka bizim VELİ diye ittihaz ettiklerimizin tamamı ŞİRK koşmak diye ilan edilmiş.

Mesela diyor ki Allah Resulullah'a, "SEN de ATAN İbrahim gibi HANİF dininden OL!" Dikkat burada SEN diyor ve Resulullah'a hitab ediyor ama, İBRAHİM'İN HANİF DİNİ a s ı l o l a n ! Kur'an'ı böyle düşünmeye çalış.

Çünkü Kur'an bilgisinin metodolojimizin TASTAMAM KUSURSUZ olması halinde ben bunları ayrıntıyla yazabilirim. Bu konuda teoloji bilgisinin tamam olması gerekiyor.

<> [016.123](AU) Sonra da sana: "Doğru yola yönelerek İbrahim'in dinine uy! O müşriklerden değildi" diye vahyettik.

Resulullah'ın HANİF olup olmadığını tartışmaya açar bu ayet! Çünkü İSLAMİYET gelmiş... Yani SON NOKTA konmuş...

Ama Allah'ımız son noktayı KOYMUYOR. Müslümanlığı aş-geç-ATAN "İBRAHİM'in dininden ol, Hanif-protastant ol" diyor. İslamiyetle YETİNDİRMİYOR!

İslamiyet yani RESULULLAH'a gelen DİN
SON DİN DEĞİL,
dikkat ediniz,
unutulmuş/ileride hatırlatılacak ASIL DİNDEN söz ediliyor.

<> Resul acaba bu ayete rağmen hanif olmadı mı, bu saçma, yani kesinlikle olmuştur.
<> Bu saçma derken karşında kur'an dolayısı ile Allah ayetleri olduğunu unutma.
<> Saçma olan ayetler değil, resulun bu ayete rağmen hanif olmaması bence.
<> "Benim peygamberim öteki peygamberleri döver" saçmalığı yüzünden saçma deniyor sanırım

Saçma olan yeri inceleyebiliriz. Ben neresinin saçma olduğunu kayıtta bulamadım. (Belki de özelden yazıştınız)

<> Allah hanif ol diyor

Bu sorunun yanıtı "Makamı Mahmudiye" şifresinde... Böyle bir ayet var: BELKİ'li bir ayet! (Umulur ki diye....) Onu yazarsanız, Resulullah'ın da tuzunun kuru olmadığını göreceksiniz. Mahmudiye ayeti lütfen... Makamı Mahmut!

<> İsra 79 - Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Rabbinin seni bir makam-ı mahmuda (şefaat makamına) göndermesi kesindir.
<> 79-Gecenin bir bölümünde de sana mahsus fazla bir namaz olarak uykudan kalk. Kur'an ile teheccüd kıl; yakındır ki Rabbin seni övgüye değer bir makama ulaştıra.
<> 80-De ki: "Rabbim, gireceğim yere doğrulukla girmemi sağla, çıkacağım yerden de doğrululukla çıkmamı nasip et ve benim için kendi katından yardım edici bir kuvvet ver."
<> İsra 17/79 " ...ola ki Rabb'iñ seni mahmûd bir makâma ba~s eder/edecek"
HAMD makamı!
<> Vakıa 8-ki, sağda sağın adamları, ne mutludur onlar!
<> Vakıa 9-Solda solun adamları, ne mutsuzdur onlar!
<> Vakıa 10-önde, en öne geçenler, işte o ileride olanlar!
<> Vakıa 11-12-Naim cennetlerinde (Allah'a) yakın olanlardır.
<> Vakıa 13-Çoğu öncekilerden,
<> Vakıa 14-biraz da sonrakilerden,

Vakıa suresine Cennet iki bölümlüdür: SİDRETÜL MÜNTEHA'daki cennet ve bunun üstündeki NAİM (Sabıkun) cenneti ya da Mukarrebun=ARŞ'a yaklaştırılıp komşu edilen ÜST cennet. Üstteki Cennet'e CEBRAİL bile gidememektedir.

Çünkü Sidre, Tüm mekanların bittiği (Varlık mekanda yaşar) bir yerdir. Bir nokta içinde yaşayamazsınız! En boy yükseklik gerekir!

Bunun üzerindeki Cennet (Naim) ise ARŞ'a komşudur. Burada Makamı İbrahim vardır ve Allah dostunu EN yakın noktaya koymuştur.

Ama Sidre'deki mekanın bittiği Cennetin doruğu yani Yukarı çıkabilen tek KAPI ise MAKAMI MAHMUD (Ham Makamı)dır. OLA ki/Olasılıkla/Muhtemelen/Umulur ki/ sen bu MAKAMI MAHMUD'a gidip, bir YUKARI çıkabilirsin... Ayet bunu ima ediyor.

Ben Resulullah'ı "Elçiler arasında üstünlük yok derken"
veya "Misak elçisi DEĞİLDİR derken,
veya HANİFler için tescil edilmemiştir derken
ALÇALTMIYORUM!
Tam tersine
Allah'tan sonra efendimize EMANET hissediyorum kendimi...

Ben kendi fikirlerimi değil AYETLERİ yazdım. İşte siz de yazdınız ve okudunuz. Yani SAÇMALAMADIM! Ayeti AYNEN yazdım.

<> 1-Yemin ederim ki, muhakkak ki size, Allah'a ve son güne ümit besleyip de Allah'ı çokça ananlar için Allah'ın Resulünde pek güzel bir örnek vardır!
<> 84 - De ki: "Allah'a, bize indirilen (Kur'ân)e, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve torunlarına indirilene, Musa'ya, İsa'ya ve peygamberlere Rablerinden verilenlere inandık. Onların arasında hiçbir fark gözetmeyiz, biz O'na teslim olmuşlarız".
<> 21 - Şanım hakkı için muhakkak ki size Resullulah'da pek güzel bir örnek vardır. Allah'a ve son güne ümit besler olup da Allah'ı çok zikreden kimseler için.

<> Size saçmaladınız demedim. Sadece hanif ol demesine karşın Allah'ın, resulun hanif olmaması saçmadır dedim

Ayetin MEALİ yanlış verilmiş. O öyle değil.

<> 6/14 için ne dersin?
<> Allah diyeceğini demiş zaten, resulü için ne demesi gerektiğini söylemiş. Herhalde konu hala anlaşılmadı.. Bir iletişimsizlik var kanımca.

Dostlar barış gezegeninde yaşıyoruz. Sakin olalım ve baştan tartışalım. Çünkü mutmainsiz HANİF olmaz. Eski öğretileri ve söylemleri de öküz gibi kabul eden protestlik de olmaz. Onun için, biz konuyu baştan ve sırayla alalım.

Allah ve melekleri bile "Yeryüzünde yeni bir fesad mı yaratacaksın?" diye tartıştılar. Ayetinizin Meali KASITLI yanlıştı! Pekiyi baştan bir daha sorarsanız konuyu yeniden toplarız.

<> SAKIN MÜŞRİKLERDEN OLMA ne demek? Bir nebî MÜŞRİK olur mu?
<> ben demişim ki, resul acaba bu ayete rağmen hanif olmadı mı, bu saçma

(Unutmayınız ki tek başımayım, takip etmesi ve dizge oluşturması çok zor oluyor) Tamam buna yanıt verelim:

Resulullah efendimiz HANİF olsaydı/kesinlik kazansaydı
"Ala" (Umulur ki, ola ki) diye muğlak bir nekire konmazdı.

Yani sen HANİFSİN denirdi ve nokta konurdu. En azından SON AYETTE bunu yazar ve Allah Kur'an'ı bitirirdi. Şimdi son ayeti yazmanızı rica edeceğim. Orada HANİF kelimesi yok
"İSLAM" kelimesi/müslümanlık dini var. (Son ayet, Maide-3 içindedir.)

<> Bugün artık inkâr edenler, sizin dininiz(i yok etmek)den umudu kesmişlerdir. Onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi olgunlaştırdım, size ni'metimi tamamladım ve size din olarak İslâm'a râzı oldum. Kim açlıktan daralır, günâha istekle yönelmeden bunlardan yemek zorunda kalırsa ona günâh yoktur. Doğrusu, Allâh bağışlayandır, esirgeyendir.

Ayet bu, Bakınız Resulullah'a söylenen son söz: İçinde HANİF yok İSLAM var! Tıpkı Ali İmran 102 gibi

<> 102. Ey iman edenler! Allah'tan, kendisinden korkmaya yaraşır biçimde korkun. Müslümanlar olmanın/Allah'a teslim olmanın dışında bir hal üzere sakın can vermeyin.

İman edenlerin dini İSLAMDIR ama iki kez iman edenlerin dini... ?????

<> Hanif İslam

"Ya Eyyühelleziyne Amenu Amenu billah!" ne demek ?

<> Ey İMAN edenler (bir daha) İMAN edin !

Dikkat edin iki kez Amenu Amenu diyorum. İki kez iman! Ve İkra bismi rabbike....İkra ayetini hatırlayınız. İki kere OKU'mak var.


Hans Von AIBERG

No comments:

Post a Comment