20100109

KURAN DAKİ NAMAZ / NAMAZ ve SORULAR

Soru:
Rüku ve Secde'de söylediğimiz "Süphanerabbiüyelazim" ve "Süphanerabbüyelala" sözleri yerine, örneğin "Allahuekber" diyebilirmiyiz?
Bunları üç kez tekrarlamamızın nedeni, kaynağı nedir?
 
Cevap:
Allahuekber İLK kez en başta ve niyetten sonra geçerlidir. Sonrakiler BİLİNEN SÜNNETTİR. Azim ve ala da Sünnettir, Resulullah YAPMIŞTIR. Hadis değildir SİYER’DENDİR.
 
Ben şöyle yapıyorum,
niyet/Allahüekber ile iftitah tekbiri,
Euzübesmele ve sure (Fatiha gibi),
amin demeden Allahüekber diyor ve rükuya varıyorum.

1. Dilersem üç kez ya da bir kez sübhane rabbiyel diyorum
 
2. Dilemezsem (Zamanım yoksa)
Allahüekber diye eğilip hemen Allahüekber diye kalkıyorum
(28 yıldır rabbena lekel ve semiallahü limen hamidehi
NAMAZ İÇİNDE ASLA OKUMUYORUM.)
 
Ben 1 ve 2
iki alternatif gösterdim.
 
1 ve 2 = Örneğin bazen ellerimi bağlıyorum bazen aşağı bırakıyorum. Bazen ayaklarımı bitiştirip bazen açıyorum. Çünkü uygulamada ikisi de var ve tadili erkan gibi bir KALIP değil. 1 ve 2 bu anlama geliyor.
 
Soru:
Kade şart mıdır? Kaynağı nedir?
En son verilen selam şart mıdır, kaynağı nedir?
 
Cevap:
Kade şarttır. Çünkü Cenaze namazında kade ve secde yoktur ve bu nedenle namaz değil DUA'dır. Eğer yer kötü zemin ise kade yapmazsın ve ellerini birleştirip yere değdirmeden alnını üzerine korsun. Yani elin baş hizasında bile olabilir.
 
Unutma: SADECE KOLAYLIK. SADECE KOLAYLIK üzerine salat kurgulanmıştır
 
Ka'de=Kaide=Poponun yere oturması kavramı SECDE sırasında ZORUNLU GEÇTİĞİN bir harekettir. Yani ellerini dizine koymazsan EĞİLEMEZSİN. Eğer dizlerini yere koyup da eğilemezsen SECDE EDEMEZSİN. Secdeyn=Çift secde olduğundan. İki secde arasında bir KA'DE MECBURİ HAREKETTİR. Arada dikilip oturmazsan İKİ SECDE EDEMEZSİN. Demek ki Ka'de de VAR.
 
Selam şunun için var: Bir kişinin namazda mı yoksa namazı bitirmiş duada mı olup olmadığını bilemezsin. Bir kişi namazda ise önünden geçemeyeceğin için önünden geçebileceğini onun selamı bildirir. Selamdan sonra hemen pozisyonunu RAHATLATMALISIN ki, namazının bittiği bilinsin ve ona göre soru ya da önünden geçmek fiilleri oluşsun.
 
Selam ayetlerde SELAM vermek biçiminde Kade gibi GİZLİ olarak geçiyor. Açık olarak yoktur. (Vardır da, işin teviline girip ayetleri bulup birbirine tevafuk edip, Selam ve Ka'de'nin gizli ama AÇIK detaylı olduğunu göstermek gerekiyor.)
 
Soru:
Namaz kılarken yaptığımız hareketlerde kadın ve erkek arasında gerçekten bir fark var mıdır?
 
Cevap:
Hayır yoktur. Çünkü erkekler ve kadınlar yoktur İNSANLAR vardır. Kadının iftitah tekbirini alırken ellerini kulaktan aşağı tutması bir arap ataerkil adetidir. Kadının ellerini göğsü üzerinde tutması ise tamamen bir sapıklıktır.
 
Bir Hadis'e göre kadınları 75 cm. erkekleri 50 santim aşağı gömmek gerekiyormuş, öldüklerinde... Çünkü kadınlar PİSMİŞ ve PİSLİKMİŞ. (Sahihi Buhari ve Müslim böyle diyor) Derine göm ki, kokmasın pisliklerin cesetleri... Erkekler mis gibi kokar ya, hele cesetleri mis..miss.
 
İftitah tekbirinde eli kaldırmak sünnettir FARZ değildir.
Elleri bağlamak ya da serbest bırakmak ikisi de FARZ değildir ve serbesttir.
 
Kaldı ki "Ellerini göğsüne-beline bağlamak" olayı, kadınlara iftira edilen PİSLİKLİKTEN kaynaklanıyor. Rükuda elleri dizlere koymak bir rahatlıktır. (Namaz kolaylıktır, jimnastik zorunlu hareketleri değildir)
 
Secde ederken de eller kolaylık olsun diye yere konuyor. Önemli olan ELLER değil; alnın yere değmesi... Yani bir insan KOLSUZ da olabilir ve kolunu kullanmadan namaz kılabilir ama BAŞSIZ ve ALINSIZ bir insan yoktur... (İslamiyet akıl dinidir malum)
 
Soru:
Namazda yalnızca Kur'an okunur, bu tamam.
Peki Kur'an'ı ana dilimizde neden okuyamıyoruz? Allah'ın birebir sözü olmadığı, tam bir çeviri olmadığı ve 7 anlamı içermediği için mi?
 
Ben "Elhamdü lillahi Rabb'il alemiyn" dediğimde Arapça bilmediğim için bana çok fazla bir şey vermiyor ama "Hamd alemlerin Rabb'i olan Allah'adır" dediğimde yani tam olarak anlayarak okuduğumda bana etkili ve mantıklı geliyor.
 
Namazı böyle kılmamız neden doğru olamıyor?
Neden Allah'a tam olarak anladığım bir dilde ibadet edemiyorum?
 
Cevap:
Kur'an'dan KOLAYINIZA GELENİ OKUYUN demek.
"KUR'AN'DAN " demek, bir de "KOLAY BİR SURE" demek.
Açıkça belli değil mi?
 
Onda şifre (Cifir vb var. Tılsım ve Şifa var)
KOLAY olan sureleri bilmek (Anlamı da dahil) zorundasın çünkü: "SEN İÇLERİNDE OLUP DA NAMAZ KILDIRDIĞında" DİYEN AYETLERDE, senin "KUR'AN"dan KOLAY bir sure bilmen ve anlamını da zaten bilmen önerilmiş.
 
İmamlığın şartı budur.
Tüm müslümanlar İMAMDIR.
 
En azından bir surenin bir tek ayetini ve ARAPÇASI/Türkçesiyle bilecektir. Allah yüz yıllık ömür vermiş insanlara. Bunu bilmeye HİÇ Mİ ZAMANI olmadı 70 yılda...
 
O sözler ORİJİNAL ALLAH KELAMIDIR.
Allah'ın ağzından çıktığı gibidir.
Tevrat, İncil vb. ORİJİNAL KELAM değildir.
 
1. Herkes imamdır.
(Mecburi. Hayatında en az bir kez NAMAZ KILDIRACAKSIN)
 
2. Her imam=insan en az bir cümleyi ORİJİNAL olarak bilmeli
tabii anlamını da bilmeli
 
3. Namaz bittikten sonra dilediği kadar kendi dilinden okusun.
 
Ama KLİŞE önemli. Klişe biçimcilik ve formel biçemlilik değildir. Klişe burada TEK TİP komuttur: "Böllük! Dikkat ! Selaaam DUR!" gibi. Herkes kendi dilinden (Kürtçe, ermenice, lazca vb.) derse, askerlik askerlik olmaz.
 
 
Hans Von AIBERG
 

No comments:

Post a Comment